jag börjar lära mig nu

nu har jag snart gått på hultsfreds gymnasium i två veckor och jag har börjat lära mig rutinerna
jag har lärt mig att:
- ta halv nio bussen, att stå och små frysa på morgonen tillsammans med, nicklas, pernilla, kling, julia, bertilsson och dilan. för att sedan visa min fula blå lapp stiga på bussen och somna med musik i öronen
- att treorna stirrar lite extra på en, verkar som dom liksom försöker fundera ut om man ska bli hatad eller älskad
- att man har många håltimmar och att när man inte har något att göra så går man och fikar eller tom äter, vilket inte är bra om det blir till en rutin. är vi det nya "vänner gänget" som bara är på cafe't hela tiden? och hur mycket kommer vi egentligen gå upp i vikt om vi fortsätter såhär? KLURIGT
-jag har lärt mig att nu när ettorna fått sina datorer sitter alla med datorerna i knäet i korridorerna
- att endel lärare är dumma nog att tro att när vi sitter och knappar på datorn framför dom att vi antecknar allt dom säger och verkligen lyssnar? WRONG WRONG vi chattar med varandra om hur otroligt TRÅKIGT vi har
- att man måste gå runt ungefär halva skolan för att komma till vissa salar och tex matsalen pga ombyggnaden
- att det finns en på estet som ser ut som pete dorohty (stavning?)
- att det är jobbigt att ha skåpet underst (speciellt under emmy som gör sina toabesök lite då och då under dagen och då får man vakta skåpet) för övrigt är hon en lovely människa och även att vakta skåpet pga hennes toabesök gör henne charmig.
- att spanska läraren läspar och bryter på franska

detta var endel av mina upptäckter än så länge
jag kan gissa att jag har mycket kvar att utforska på skolan än så länge
och mina privataste upptäckter tänker jag inte blogga om ;)

god kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0