I know we said things, did things that we didn't mean

Idag var det då, som många av mina vänner påpekat första dagen i skolan. Första dagen i trean, en dag mindre till studenten, en dag mindre till balen, en dag mindre till att bli vuxen och hitta vad jag vill göra här i livet låt oss säga såhär jag är stressad redan nu, jag menar vad ska jag bli när jag blir stor? Nog med allvarliga funderingar för idag.

Det lustiga var när jag satt där på mattelektionen med emmy på ena sidan och micha & elin på den andra och vi alla var fast på samma jäkla tal då kändes det som vi aldrig lämnat skolan för sommarlov. Nej det kändes som vi fortfarande kämpade med matte B, pratade lite för mycket och för högt, skrattade ganska mycket och gjorde alldeles för lite matte (vilket ledde till att vi satt kvar en kvart efter att alla andra gått, ja och så att vi inte är några superhöjdare på matte då. Eller jag talar för mig själv nu i alla fall). Det kändes som att tiden stått stilla ett tag, som att vi suttit på matte B lektionen och dagdrömt ganska länge och sedan plötsligt vaknat upp och insett att allt är som förut, för det kändes verkligen så som att vi aldrig lämnat skolan.

Hur som helst så trivs jag med mina fina vänner i skolan och schemat är faktiskt helt okej trots dåligt timat för oss virserumsbor och jag tror att vi kommer att klara av det här året helt galant, med mycket blod svett och tårar(det där gällde matte C).

Ingen bra summering av dagens skola så nu ska jag ta mitt pladder och sova och förhoppningsvis vakna upp och vara sugen på två lååånga svenskalektioner på en dag (haha som om det någonsin skulle ske, vem försöker du lura?)

Sweet dreams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0