Jobbskadad

Idag fick jag lön, en bra sådan. Dock när jag öppnade lönebeskedet så fattades det lite mer än 1000 kr och jag tänkte vafan antingen har jag räknat fel och hoppats på mer pengar än jag borde ha eller så har mina kära arbetsgivare gett mig för lite pengar. Sanningen var att de dragit av skatt då jag nu tjänat en bit över 18 000 kr, första skatten som jag betalat någonsin, det var ingen häftig känsla(eller jo lite) den var mer bitter eftersom det kändes som att någon snodde mina pengar, suck att vara vuxen är inget att ha ibland. Pengarna åkte direkt in på sparkontot så nu ska jag leva knapert ett tag och spara nästan alla pengar till framtiden istället (herregud vilka vuxenpoäng jag samlar in idag, helt sick).

Har för övrigt sökt lite extrajobb nu såhär på kvällskvisten, ingenting jag förväntar mig något av men lika bra att söka jag är liksom sugen på mer jobb och money.

Tror jag blivit jobbskadad på något vis, kan det möjligtvis vara så? För jag har aldrig velat jobba såhär mycket innan.

Kommentarer
Postat av: michaela

fan nu blev jag besviken. jag som sett fram emot det haha!

2010-08-25 @ 22:46:11
URL: http://michaelabrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0