Now we are back to the beginning

Eftersom jag imorgon ska göra lite av en nystart i mitt liv genom att ha godisförbud (chips, läsk, kakor osv) för första gången i mitt liv tänkte jag att jag ska försöka förbättra mig på lite andra plan också. Därför tänker jag skriva en lista här, en lista med saker som jag ska försöka med under kommande skolår kan ju vara kul sen att kolla tillbaka och se om jag uppfyllde något på min lista. Så därför gör jag nu en lista så att JAG ska må bättre, både mitt yttre och mitt inre.

♥ Jag ska börja ta hand mer om mig själv och min kropp. Godisförbud och massvis med träning så jag kan känna mig nöjd med mig själv och må bättre fysiskt och psykiskt.

♥ Börja ta hand mer om min hy och mitt hår, något jag aldrig gjort innan. Börja använda medel som minskar porer och hjälper mot finnar när jag tvättar bort mitt smink (förresten ALLTID tvätta bort sminket, oavsett sen kväll och oavsett alkoholintag). Börja använda ansiktsmask någon/några gånger i veckan samt köpa en bra nattkräm och en bra dagkräm så inte min hud blir torr eller för fet. Jag vill göra detta så att jag får finare hud och inte behöver använda smink varje dag i skolan, utan kan gå utan smink och ändå känna att jag ser okej ut.
Köpa en bra hårinpackning och kanske något som man kan applicera på hårtopparna för att minska hur mycket håret slits, samt köpa värmeskydd att använda när jag plattar håret! Viktigast av allt, inte färga håret supermörkt så att jag behöver färga det jämt och ständigt, inte än på ett tag i alla fall. Ska nog satsa på min naturliga hårfärg i höst som är lite ljusbrun, möjligtvis färga håret lite ljusbrunt.

♥ Plugga mer, okej jag vet att ni som känner mig kommer att tänka "herregud din pluggis går det att plugga mer än du gjorde förra året?" Okej jag vet ni har lite rätt, men detta är sista året och jag måste verkligen få bra betyg så att jag kan komma in på vilken högskola jag vill sen, det är väldigt viktigt för mig. Jag får helt enkelt tänka att detta är sista året på gymnasiet och därmed hänga i. Dock tänkte jag börja plugga mer med kompisar, kanske ta en pluggkväll någon gång i veckan eller inte så ofta kanske och gå igenom saker tillsammans som vi har framför oss, om jag har några schysta vänner som vill hänga på vill säga?

♥ Ta det lugnt! Visst jag ska plugga mer men jag behöver kunna slappna av och ta det lugnt ibland, så minst en gång i månaden ta en kväll då jag bara kan tänka på mig och hur jag mår. Kolla på en bra film, basta, pyssla om mig själv lite? Så jag orkar med vardagen.

♥ Hitta på mer saker med mina vänner. Vill inte låta skolan ta över mitt liv helt och nu går vi fanimej sista året och borde hitta på massa skoj medan vi kan. Ta en spontantripp någonstans? Åka en sväng till ullared? Dra iväg på bio någonstans lite spontant? Sleepoverkvällar? Bastukväll? Inte världens bästa exempel men försöka hitta på massa roliga saker och ta vara på tiden jag har med dessa fina människor.

♥ Börja fotografera mer! Herregud jag är världens sämsta fotograf, antagligen för att jag inte äger någon bra digitalkamera eller att min mobilkamera suger (kanske iphone på ingång?) utan äger en stor klumpig (dock bra) systemkamera som man inte kan ta med överallt. Vill bli lite mer som elin andersson, ellinor, elin bertilsson och emmy som ständigt tar bilder och som man kan tycka kan vara ganska jobbiga just vid det tillfället(haha no offense) men som sedan får massvis med roliga bilder medan en annan har tre tråkiga bilder och istället får sno från alla andra, dags att börja dokumentera mitt liv på allvar va fan!

♥ Ge människor en chans. Jag vet att jag oftast är väldigt hård och bestämd i mina åsikter, att jag inte ofta ger människor jag inte känner och fått ett speciellt intryck av en chans. Att våga släppa in människor och lita på att dessa människor inte sårar mig, visst kan det hända men det får man ta för det kan det vara värt i slutändan.

♥ Sist av allt ska jag försöka att uppskatta människor jag har omkring mig mer och försöka visa det på ett bättre sätt än vad jag gör nu, är inte världsbäst på att visa känslor för folk osv. men det ska jag försöka ändra på, lite i alla fall för det finns många som är värda det.

Framförallt ska jag ha ett riktigt jäkla roligt skolår och inte ta någonting för givet, to make each day count, även dagar som innehåller Matte C i två timmar (var bara tvungen att lägga in det här, S U C K)


Kommentarer
Postat av: michaela

gaah samma här! ph är min nya drog haha! går inte att slita sig!

2010-08-24 @ 19:40:00
URL: http://michaelabrock.blogg.se/
Postat av: S A R A

Snygg blogg !!!<333 vad ska du göra ikväll??? jag ska till Fångarna på fortet!!! =)

2010-08-24 @ 19:49:34
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: eroooticaaa

Hejhej! Jag har en sex&kärleksblogg, där jag skriver om allt inom sex, kärlek och fantasi.



Och just nu har jag en dagen fråga där en läsare vil ha hjälp med en fråga. Vill du hjälpa henne? :)

2010-08-24 @ 20:00:28
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: tina

fin blogg:)

kolla gärna in min med :P

2010-08-24 @ 20:05:46
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Tracy - PHOTOSHOP TIPS!!!

Checka gärna in min blogg! :D



http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

2010-08-24 @ 20:09:52
URL: http://ghattas.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

jag älskar din blogg. punkt.

2010-08-24 @ 20:38:39
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: julia

jag är på pluggkvällarna :)

2010-08-24 @ 21:36:51
Postat av: Cecilia

Det låter som bra mål :)

2010-08-25 @ 09:33:21
URL: http://ailicec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0