The start of something new

Imorgon är det sista dagen på sommaren, ja på sommarlovet egentligen men jag ser det som slutet på sommaren + att nu ska tydligen regnet ösa ner framöver och ge oss höstväder så kan lika gärna ställa om mig till hösten. För mig ska det bli ganska okej att börja skolan faktiskt, träffa dom man saknar och komma igång med alla rutiner igen det här med att vara ledig har jag ju ändå inte varit i sommar(inte mig emot) skillnaden är ju att jag kommer vara i skolan istället fast ha massvis med läxor och jobba på helgerna då.

Men jag saknar faktiskt rutinerna..

Jag saknar att stå och snacka skit med Bertil, Julia och Hanna i väntan på bussen klaga om hur trötta vi är(alltid samma visa att någon nämner hur jäääääääävla trött man är och resten instämmer), hur vi går igenom dagens schema och frågar vad vi har som första lektion trots att vi innerst inne vet det men är förjävla trötta på morgonen för att orka tänka (då är det smidigare att fråga någon annan). Hur vi kommer före målillatöntarna till skolan och sitter och slappar i sofforna innan lektionen börjar, pratar om det senaste som hänt(ja om det hänt något nytt sedan gårdagen alltså).

Jag saknar lite att halvstressa till lektioner som man fasar för, som matte eller naturkunskap lektioner man helst skulle vilja missa helt och komma sist till lektionen (speciellt om man råkar fastna med hanna och emma och ska ta sällskap med dem till lektionen då kommer man absolut sist, oftast fem minuter efter vi börjat).

Att sitta med bertilsson på naturkunskapen och inte bry sig ett dugg, utan undersöka tråkiga stenar 1000000 gånger istället för att lyssna eller spela luffarschack medan de andra antecknar febrilt, något vi sedan får ångra när vi har prov, men va fan allt finns ju på fronter ändå? Det argumentet brukar funka för oss.

Eller att bryta ihop över något svårt mattetal tillsammans med min matte-mate emmy (som jag nu inte kommer läsa matte med, kommer sakna dig där) eller att känna sig totalt dum i huvudet när hanna förklarar ett svårt tal tretton gånger utan att jag förstår, men jag frågar hellre henne än Per. Först frågar jag birgersson sedan lönn och om ingen av dessa smarton kan så frågar jag Per då.

När vi kollar igenom varandras kalendrar, oftast är det jullan eller emmy som tror sig ha missat något trots att dom är mest noggranna av oss alla. Eller hur Jullan skriver superfint och supernoggrannt och hur vi retar henne (oftast jag och bertil) och försöker lura henne att hon skrivit fel och försöker ge henne panik. Eller hur vi retar henne för hennes bacillskräck, okej jag erkänner att det var LIIIIITE äckligt när jag och Bertil drog varsin klementinklyfta på bordet och sedan åt upp den, men bara lite.

Att plugga i skolan, eller ja försöka plugga i skolan något som fungerar ganska bra om man hänger med emmy som är fast beslutsam att få saker gjort medan de andra ja vi pratar mest om andra saker och säger att vi borde plugga men gör det inte, men det är faktiskt ganska kul det också.

Mest av allt saknar jag bara mina härliga vänner som finns där jämt när det behövs och som jag upplevt två härliga år med, och detta året ska bli minst lika bra och ännu bättre.

Jag känner mig ganska redo inför sista året på gymnasiet.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med dej, jag saknar verkligen allt det där jag med! Men okej klementingrejen var kanske liiite äcklig men vad gör det, vi lyckades äckla jullan ännu mer haha ;)

2010-08-24 @ 11:16:59
URL: http://eelinbertilsson.blogg.se/
Postat av: julia

åh, va kul vi har haft det & kommer få nu det sista året :D & klementingrejen var faktiskt äcklig men inget slår det som hände i Hagadal, menstjejen du vet ;) haha. Imorgon syns vi vännen och då blir det kramkalas :)

2010-08-24 @ 11:28:33
Postat av: emmy

lirengirl din jävel, du får mig nästan att gråta! haha :D <3

2010-08-27 @ 11:54:40
URL: http://emmyhaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0