Att inte ha rutiner



När man inte har rutiner, som att vara i skolan 09.00-15.00, eller tränar eller jobbar ja om man bara tar det lugnt som jag har gjort de senaste dagarna pga. min förkylning vad gör man då? Jo då ÄTER man, i alla fall jag. Jag äter knappt någon mat, två mål om dagen får jag i mig som mest men jag äter allt onyttigt som kommer i min väg. Allt från julgodis till ostbågar till snickerskakor till..ännu mer choklad och godis och JULMUST såklart. Jag är som en pacman figur som äter allt som finns i min närvaro.

Det lustiga är.. att jag har inte ätit godis på ca. 17 veckor och tränat som ett as (så ofta jag kunnat), jag har varit supernoga med allt jag stoppat i mig och har som max gått ner sju hekto. Sedan slutar jag bry mig om allt jag äter, jag äter lite mer mat, lite onyttigare mat och börjar vräka i mig onyttigheter runt jul och pang så har jag gått ner 2-3 kilo, hur konstigt är inte det? Här har jag kämpat, lidit i flera veckor utan något gott att äta och utan resultat och sen när jag blir mitt vanliga jag igen, ja då går jag ner i vikt. Det är nästan så att jag funderar på att börja äta onyttigheter någon gång ibland efter lovet också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0