Dag 01

Om mig:

Jag heter Lisa Petersson och bor i ett vitt hus i Virserum tillsammans med världens finaste familj. Jag ser på mig själv som kontrollfreak, omtänksam och ganska självsäker. Jag tror att andra ser mig som en pluggnarkoman som ibland väljer att stanna hemma från diverse saker för att jag behöver lite lugn i min tillvaro, lite egentid.

Sedan jag var liten har musik intresserat mig, och sjunga gör jag dygnet runt ( i alla fall när inga kompisar är i närheten, är inget fan av att sjunga inför dom). Jag kunde sjunga Idas sommarvisa innan jag kunde prata och på den vägen är det. Konstigt nog har jag fått någon slags "talang" att lära mig de flesta låttexter, titlar och artister utantill, och musiktävlingar kan vara bland det roligaste som finns. Om man ändå hade fått en egenskap att man varit grym på att plugga, haft fotografiskt minne eller något, men nej jag fick detta.

Jag älskar att läsa och rekommenderar så många böcker för mina inte så intresserade kompisar att dom måste tycka jag är såååå tråkig, filmer är också skoj och jag och min lillasyster har skrivit en lista på klassiska filmer som vi måste se.

Något som skrämmer mig är framtiden och hur jag ska hantera den, och jag är en person som funderar och analyserar allt för mycket jag blir även sur för minsta lilla och verkar vara expert på att bråka med folk, både sådana jag tycker om och sådana jag inte tycker om (en egenskap jag inte gillar hos mig sjäv alls).

Jag vill resa runt och leva livet, och är rädd för att vakna upp en dag och inse vad jag missat i livet därför försöker jag ta vara på varje stund, och minnas även de små sakerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0