Runaround Sue

Idag är det varmt, riktigt jävla varmt. Och inte skön värme nej det är kvavt och svettigt och jag blir svettig så fort jag rör mig en meter från min fläkt här på jobbet. Ja jag jobbar idag, på årets än så länge varmaste dag så jobbar jag, lagom kul! En sådan här dag skulle man egentligen ligga vid stranden och bada konstant men nej jag sitter här och svettas och har allvarliga funderingar på att koppla in vår gamla glassbox och lägga mig där i, där det är -25 grader, det vore något. En glass ska jag i alla fall äta här sen på jobbet, jag menar hej jag äter onyttigt nu varje dag ändå så varför inte ta en glass på det också?

Påtala om glass så kommer mina tankar in direkt på träning, min seriösa träning(för fan va seriös jag var i början av sommaren) är inte så seriös längre. Jag har sprungit EN gång sen vi flyttade ut till stugan, en enda gång och då höll jag på att dö av trötthet. Så för att få lite motion så går jag och Ellen powerwalk varje dag, sex kilometer om dagen (4,2 mil i veckan). Vore det inte för de där powerwalksen(kan man säga så?) så hade jag nog gått upp minst fem kilo de veckorna vi är i stugan så som jag äter, nu kanske jag bara går upp två? Men nu i sommar ska jag njuta, äta onyttigt och bara leva, träna lite ibland för i höst är det andra bullar som gäller.

I höst när skolan börjar då blir det allvar. Jag och lillasyster ska ha godisförbud, inget godis, inga chips, inga kakor och ingen läsk only nyttigheter! Och givetvis träning i massor, då jävlar ska jag gå in för det till tusen. Det ska bli kul med en utmaning eftersom jag är värsta sockermonstret så jag längtar faktiskt lite, men speciellt längtar jag efter att bli av med några kilo samt bygga lite muskler.
Jag vet att många hatar att jag skriver sånt här, men det är för min egen skull och inte för någon annans. För att jag ska bli motiverad och vilja förändra mig. Just for the record

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0