This mass of memories



Höstbild.
Jag har kommit fram till att jag tycker om hösten, ärligt talat är den nog nästan min favoritårstid galet eller hur? Ofta förknippar man hösten med kyla, regn och mörker och visst det gör jag också men jag ser också de där små sakerna som gör hösten till en ganska så underbar årstid och försöker fokusera på allt det fina med hösten istället för att hänga upp mig på regnet.

Jag gillar känslan av att känna hur ett nytt läsår börjar, att nya möjligheter kommer. Hur rutinerna kommer tillbaka med skola, träning och träffa sådana man tycker om.
Jag gillar att frysa lite, ha på mig en lite tjockare tröja, en stor halsduk och en fin höstjacka. Att komma hem trött och frusen och somna framför öppna spisen eller att dricka varm choklad och äta nybakta scones, för mig är det höst.
Att se alla färger överallt, ta långa promenader i det lite för kyliga vädret och bara njuta av allt syre som finns i luften för till skillnad från sommaren så är det faktiskt möjligt att andas, andas på riktigt på hösten.
Jag gillar att ha myskvällar, kolla på filmer och mysa när regnet smattrar utanför och framförallt att somna till regn, det måste vara det mysigaste som finns.

Jag längtar nästan till hösten kommer igång på riktigt och regnet förhoppningsvis avtar lite, det är nästan så jag längtar efter mörkret lite.

(När jag läser igenom detta börjar jag tro att jag är galen som verkligen känner såhär, måste ha blivit någon lustig naturnisse helt plöstligt? Ibland undrar jag vart mitt gamla jag har tagit vägen, för ibland känner jag verkligen inte igen mig själv)

Kommentarer
Postat av: Jo

Om vi nu snackar om naturnissar så är din kusin den största av alla tror jag. Du skulle höra hur jag tjatar så fort man ser ett vackert fält insmuget i skogen eller en lönn med höstfärger i solen. hahaha. du behöver inte oroa dig tror jag :P

2010-09-15 @ 21:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0